Sistem proizvajalca strojev za gradnjo tirov7 odpravlja pomanjkljivosti običajnih strojev za vzdrževanje tirov in tirne grede s popolnoma hidravličnim pogonom. HANSA-FLEX kot sistemski partner ni dobavil le vseh hidravličnih cevi.
12.03.2024
Pritisk namesto rotacije
Manjša obraba, manj hrupa, večja natančnost in boljše zagotavljanje kakovosti: s popolnoma hidravličnim pogonskim sistemom7 je avstrijski proizvajalec strojev za gradnjo in vzdrževanje prog odpravil pomanjkljivosti običajnih strojev pri vzdrževanju železniških prog in vozišča. Podjetje HANSA-FLEX kot sistemski partner podjetju ni le dobavilo vseh hidravličnih cevi, temveč je cevi in cevovode tudi sestavilo na kraju samem pri podjetju system7.
V železniškem prometu ima tir osrednjo vlogo: ne le, da mora varno voditi vlake, temveč mora tudi absorbirati sile, ki nastajajo pri tem, in jih prek pragov in trde podlage prenesti na podkonstrukcijo. Vse to se sliši zelo preprosto, vendar glede na 22,5-tonsko osno obremenitev, ki je dovoljena v Evropi, to nikakor ni trivialno, saj nastajajo velike sile. Sila 110 kiloton deluje na stično površino med kolesom in tirnico, ki meri le 3 cm². Posledica tega je, da se geometrija tira, tj. horizontalna (smer) in vertikalna (višina) poravnava tirnic in točk, sčasoma poslabša.
Strojno tamponiranje
Za odpravo teh geometrijskih napak na progi so potrebna redna vzdrževalna dela. V ta namen se tir in točke dvignejo in nato ponovno geometrijsko pravilno poravnajo. Hkrati se zgošča posteljica iz trdega materiala, da se stabilizira ponovno poravnana geometrija tira. V tehničnem smislu se tir “zbija”. V prvih letih železniškega prometa so morali vzdrževalni delavci tamponiranje opravljati ročno z vitlom, vilami za balast in motiko za tamponiranje, zadnjih 80 let pa to nalogo opravljajo stroji. V ta namen so stroji za podbijanje tirov opremljeni z orodji za dvigovanje in poravnavanje ter vibracijskimi podbijalnimi zobmi, ki prodrejo v gramozno posteljico tira ter gramoz zbijajo in stabilizirajo.
Hiter zagon, hitra ustavitev
Običajni stroji za podbijanje delujejo z ekscentrično gredjo, ki podbijalne zobe spravlja v sinusno nihanje. “Zaradi velikega števila vrtečih se delov, ki se intenzivno obrabljajo, nenehnega oddajanja hrupa ter togega in zato neprilagodljivega krmilnega sistema smo z razvojem univerzalnega podbijalnika 4.0 prešli na novo pot,” pojasnjuje Hansjörg Hofer, predsednik uprave podjetja system7. Jedro stroja, ki je bil nagrajen z 20 različnimi patenti, je tihi sklop za tamponiranje s popolnoma hidravličnim pogonom. Vibracije in nastavitve se izvajajo hidravlično. Prednost tega je, da se vibriranje začne šele tik preden tamponski zobje dosežejo delovni položaj v balastni podlagi. “Sodobni proporcionalni ventili lahko v zelo kratkem času uravnavajo velike količine olja. Operacija podbijanja traja le 1,5 sekunde. Takšno krmiljenje z začetkom in koncem obratovanja sploh ne bi bilo mogoče z vrtljivimi vibracijskimi gredmi,” trdi Hofer.
Manj hrupa, večja prilagodljivost
Gradnja proge se običajno izvaja ponoči, da ne bi vplivala na železniški promet. Popolnoma hidravlični pogonski sistem močno zmanjša hrup, ki nastaja, in tako omogoča delo ponoči tudi v urbanih območjih. Sistem ponuja tudi druge prednosti. Eden od primerov je, da so pozicijski cilindri, ki upravljajo podbijalne zobe, opremljeni z brezkontaktnimi senzorji premikanja. Drugi senzorji merijo tlak v hidravličnih valjih. “To nam omogoča dinamično prilagajanje frekvence, vibracij in širine odpiranja posameznim razmeram,” poroča Hofer.
Izjemna natančnost
Senzorji sistemu7 omogočajo merjenje in beleženje gostote zgoščevanja balastnega materiala. Hofer dodaja, da to omogoča vpogled v prakso obratovanja: “Znanje o stanju in trdoti balastne mase vzdolž proge pomeni, da lahko upravljavci železnic izvajajo nove koncepte, kot je predvidljivo vzdrževanje, in se z ustreznim ukrepanjem izognejo prekomerni obrabi, še preden se ta začne.” Dvig in poravnava tira se prav tako izvajata hidravlično. Operacije nadzoruje novo razvit program, ki v omrežje povezuje veliko število senzorjev, hidravlično krmiljenih tokokrogov in laserskih skenerjev. Upravljavcu zagotavlja predvidljivo krmiljenje, kakršno se uporablja v navigacijski enoti letala Airbus. “Universal Tamper samodejno izračuna korekcijske vrednosti za postavitev tira. Ni dovolj, da se preprosto osredotočimo na določeno območje. Namesto tega je treba upoštevati celoten odsek proge, saj bi v nasprotnem primeru lahko prišlo do občasnih napak na progi.”
Odločilno je bilo, da nam je podjetje HANSA-FLEX že od prve ure dalje zelo dobro svetovalo in da izpolnjuje vse standarde za železniška vozila, kot je EN 45545-2!
Hansjörg Hofer
Sistem CEO7
Svetovanje, montaža, servis
HANSA-FLEX je odgovoren za velik del hidravličnih komponent. “Odločilno je bilo, da nam je podjetje HANSA-FLEX že od samega začetka zagotavljalo strokovne nasvete, hkrati pa je izpolnjevalo vse ustrezne standarde, ki veljajo za železniška vozila, kot je EN 45545-2,” pravi Hofer. Podjetje System7 se je zavestno odločilo za sistemsko partnerstvo, ki daleč presega zgolj dobavne posle: “Želeli smo izkoristiti dolgoletne izkušnje našega partnerja, zato smo tudi montažo prenesli na zunanjega izvajalca”.
Tehniki iz podružnice podjetja HANSA-FLEX v Welsu so bili redno na kraju samem, da bi namestili cevi za prototip univerzalne stiskalnice. “Izziv je bil namestiti hidravlično in mehansko opremo v omejenih prostorih, hkrati pa zagotoviti enostavno vzdrževanje cevi. O vseh kočljivih točkah smo razpravljali skupaj s stranko in jih optimizirali,” se spominja Roland Bauer iz podružnice v Welsu. In to uspešno: prvi univerzalni stroj Universal Tamper že deluje na progah Deutsche Bahn. Gosta mreža poslovalnic sistemskega partnerja zagotavlja hitro storitev, zato ne preseneča, da so v pripravi že nadaljnji skupni projekti.
Izvedite več
- 12.03.2024
Prvi klimatizirani vlaki s-bahn v Berlinu
HANSA-FLEX je partner družbe Stadler Deutschland GmbH pri vgradnji klimatskih naprav v prve klimatizirane vlake S-Bahn za regijo Berlin/Brandenburg.Izvedite več - 12.03.2024
Neprekinjeno delovanje
Prizorišče je kamnolom v deželi Saška-Anhalt: vagon za vagonom počasi vozi tovorni vlak pod bencinsko črpalko. V vagonih se polnijo nasipni materiali, kot so pesek, gramoz ali gramozna zrna. Na prvi pogled je videti kot običajen tovorni vlak, v resnici pa predstavlja zelo poseben tehnološki dosežek: samopraznilni tovorni vlak družbe Havelländische Eisenbahn AG (HVLE). Transportni…Izvedite več - 12.03.2024
Destinacija zugspitze
Ko "gora kliče", je HANSA-FLEX na mestu. Ponudnik sistemov, ki pokriva različne vidike hidravlike, je dejaven tudi na najvišjem nemškem vrhu, 2.962 metrov visoki Zugspitze. Tam podjetje HANS-FLEX podpira servisne tehnike družbe Zugspitzbahn AG na področju hidravlike in sodeluje pri zagotavljanju možnosti za turiste, pohodnike in smučarje, da na tem območju preživijo nemotene in varne…Izvedite več