Vrtalna glava z 58 vrtljivimi rezalniki si utira pot skozi goro. Stroj za vrtanje predora, ki ga poganja 5 500 KM, vrtlje v gnajs in počasi, a vztrajno vodi osnovni predor Gotthard skozi goro. Pionirski dosežek 21. stoletja, ki odpira nove možnosti za železniški promet skozi Alpe.

12.03.2024
Priprava na napad v podzemlju
Vrtalna glava z 58 vrtljivimi rezalniki si utira pot skozi goro. Stroj za vrtanje predora, ki ga poganja 5 500 KM, vrtlje v gnajs in počasi, a vztrajno vodi osnovni predor Gotthard skozi goro. Pionirski dosežek 21. stoletja, ki odpira nove možnosti za železniški promet skozi Alpe.
Današnja mobilna družba je prisiljena vlagati v sodobne prometne projekte, če želi biti kos vedno večjemu tovornemu prometu, ki prečka Alpe po cesti in železnici. Pri tem je cilj preprečiti popolno prekinitev prometa in ohraniti kakovost našega okolja. Treba se je podati na nove poti. Samo v prihodnjih letih je predvidenih 200 projektov predora.
Eden od njih je Gotthardski bazni predor, ki bo s svojimi 57 kilometri postal najdaljši predor na svetu. Po Gotthardovi osi vsak dan vozi že 150 tovornih vlakov. Ko bo predor leta 2017 dokončan, naj bi se to število povečalo na več kot 200 vlakov na dan, kar ustreza zmogljivosti prevoza 40 milijonov ton blaga na leto.
Gotthardski bazni predor, ki se gradi v različnih odsekih, bo nato omogočal, da bodo vlaki skozi njega vozili s hitrostjo do 250 km/h. Vozili bodo v dveh enotirnih predorih, ki bosta med seboj oddaljena 40 m in na vsakih 325 m povezana s povezovalnimi galerijami. Do danes so izvajalci izkopali 70 odstotkov strukture predora: skupna dolžina predora je 153,3 km (vključno z vsemi jaški in povezovalnimi galerijami).
Vozni in vmesni naslovi
Pred začetkom rušenja in zagona strojev za vrtanje predorov (TBM) so bile potrebne obsežne geološke študije. Od narave podzemlja je odvisno, ali je mogoče predor speljati s stroji TBM ali z eksplozivom. Odstraniti je treba različne vrste kamnin in plasti sedimentov, od najtršega granita do mehkega peščenega kamna. Napredek pri pogonskih delih je odvisen od razreda kamnine, vendar je v idealnih razmerah mogoče na dan premagati do 25 metrov. V kompaktnem gnajsu lahko predor napreduje in podpira hkrati, medtem ko je treba v kamnini slabe kakovosti vsak odstreljen ali izvrtan meter takoj podpreti, kar je dolgotrajen postopek. Čas gradnje je mogoče skrajšati z uporabo dodatnih jaškov za dostop do predora od zgoraj ali s strani, tako imenovanih štantov.
TBM je lahko dolg do 400 metrov, vključno z vrtalno glavo in vsemi dodatnimi sistemi za prijemalo. Opremljen je z žerjavom, transportnim trakom, nadzorno kabino, strojem za brizganje in prikolico za opremo delavnice. Glede na svojo velikost je ta stroj veliko manj mobilen kot zelo vsestranska metoda napadalnega peskanja, ki pa dnevno pokrije le od šest do deset metrov. Nenehno se ponavljajo enaki koraki: vrtanje, polnjenje, detonacija, prezračevanje, podpiranje in odstranjevanje mulja. Ne glede na to, ali gre za razstreljevanje ali uporabo TBM – stroji za predore postavljajo visoke zahteve za operaterje, mehanike in inženirje. Za podzemna gradbišča je značilna prisotnost računalniško vodenih TBM, vrtalnih jumbojev z več vrtalnimi vozili, vozil za odvoz ruševin, laserske opreme in hidravlično vodenih oblog.
Amsteg: Betonska dela na notranji lupini predora Gotthard
Nova cev v petih minutah
Vsi stroji delujejo v težkih pogojih in so opremljeni s kompleksnim hidravličnim sistemom. “HANSA-FLEX se vedno bolj izkaže za pravo izbiro, ko izvajalci gradbenih del iščejo servisnega partnerja,” pravi Paul Rentsch, direktor švicarskega podjetja HANSA-FLEX AG, in opisuje svoje dolgoletne izkušnje s podporo takšnim podjetjem. To pomeni, da so zabojniki delavnice za hidravliko podjetja HANSA-FLEX zelo dobrodošli na gradbiščih predora Gotthard. Zabojniki so nameščeni neposredno na gradbišču in omogočajo neposreden dostop do vseh delov, kadar je treba izdelati rezervno cev. Oprema v delavnicah za hidravliko je bila izbrana na podlagi dolgoletnih izkušenj pri gradnji predorov. Racionalizirane strukture in organizacija zagotavljajo, da imajo delavci v predoru jasen pregled nad vsemi deli, tudi ko so pod stresom: vse je skrbno spravljeno v predalih in policah ter vedno pri roki. Velja naslednje pravilo: Izdelava rezervne cevi ne sme trajati več kot 5 minut. Delo TBM in vrtanje se ne sme prekiniti, saj je skoraj nemogoče nadoknaditi izgubljeni čas. Zato so delavnice za hidravliko, ki jih je enkrat opremila družba HANSA-FLEX, pogosto nameščene na TBM. Tako so vedno na kraju dogajanja, neproduktivni čas pa je minimalen. Vsaka tretja izmena strojev TBM, ki delujejo v triizmenski izmeni, se uporabi za remont stroja.
Skozi goro z mini delavnicami
Poleg tega so na voljo posebni mini zabojniki HANSA-FLEX, ki jih ekipe za montažo na gradbiščih predorov uporabljajo kot “bazne tabore”. Opremljeni so tudi z vso opremo, kot sta stroj za lupljenje in stiskalnica, ter zalogo dodatne opreme. Nameščeni so na osrednjih stičiščih na gradbiščih in skrajšujejo čas, potreben za izdelavo rezervnih cevovodov. To izvajalcem omogoča samostojno delo na gradbišču z upoštevanjem stroškov, na primer pri montaži cevi na betonsko oblogo ali večglave vrtalne naprave jumbo.
Takšen mini zabojnik se pripelje na prikolici tudi, ko je družba HANSA-FLEX Ittigen s svojo mobilno namestitveno službo poklicana na gradbišča predorov. Če montaža ni hitro opravilo, je zabojnik nameščen na kraju samem. Na primer, ko je treba na novem gradbišču zagnati velik TBM ali ga razstaviti po preboju predora. V takih primerih pride zelo prav gosta mreža podružnic podjetja HANSA-FLEX, ki zagotavlja, da so rezervni deli vedno na voljo. To seveda velja tudi za industrijske cevi za vodo/zrak in beton, kar je zelo koristno za odgovorno osebje na gradbišču: zanesljivi dobavitelji pomagajo racionalizirati procese, povezane s predori.
HANSA-FLEX pa prenovi tudi celotno tehnično opremo linije TBM, preden preide na nove naloge. Popravila hidravličnih cilindrov in hitro dobavo kompletov za tesnjenje ali novih hidravličnih enot zagotavljajo strokovni centri v skupini HANSA-FLEX.
Izvedite več
- 10.03.2024
60 let družbe HANSA-FLEX
Bremenski poslovnež Joachim Armerding je pred 60 leti v garaži svoje hiše v bližini Bremna ustanovil podjetje HANSA-FLEX. Njegov poslovni koncept je bil pravočasen, njegov moto pa tako preprost kot genialen: izpolnite želje svojih strank hitreje, fleksibilno in popolneje kot vsi vaši konkurenti ter nikoli ne pozabite na človeško plat in veselje do svojega dela.…Izvedite več - 12.03.2024
Vrtanje namesto kopanja
Če je treba kable položiti pod ceste, reke in železniške proge na hiter, stroškovno učinkovit in okolju prijazen način, so horizontalne vrtalne naprave zelo koristne. Te uporabljajo usmerjeno vrtanje in omogočajo polaganje plinovodnih in vodovodnih cevi, električnih in telekomunikacijskih kablov ter cevi za daljinsko ogrevanje pod zemljo, ne da bi bilo treba z bagrom dodatno…Izvedite več - 12.03.2024
Rudarska dejavnost
Že po nekaj sto metrih se zaobljubim, da se bom začel več gibati. Težko diham. Morda je to posledica kombinezona in škornjev Wellington, ki jih nosim, da ne omenjam zračnega paketa, ki ga imam s seboj. Toda bodimo iskreni. Enostavno nisem sposoben. Pogled na moje sopotnike to potrdi - v šibki svetlobi so vsi videti…Izvedite več