V centru za križarjenja v Warnemündeju vlada živahen vrvež. Družine, pari in potovalne skupine vseh starosti v pričakovanju vlečejo kovčke za seboj in s pogledi v pričakovanju opazujejo ladjo za križarjenje AIDAbella.
12.03.2024
Poljubljanje valov
V središču za križarjenja v Warnemündu je živahno. Družine, pari in turistične skupine vseh starostnih skupin nestrpno vlečejo za seboj prtljago in s pričakovanjem gledajo na ladjo za križarjenje AIDAbella, ki je zasidrana v Baltskem morju. Sijoče sonce in slan morski zrak prispevata k počitniškemu razpoloženju, ki preveva prizorišče. Tudi mi bi se z veseljem preselili v eno od 1.025 kabin za goste in se z ladjo AIDAbella odpravili na morje. A žal ima naš kratek obisk na krovu povsem drugačen namen.
Glasbeni navdušenci ime Aida zagotovo povezujejo z istoimensko opero Giuseppija Verdija. Zgodovinarji pa se ob tem imenu spomnijo na staroegipčansko nubijsko princeso. Astronomi verjetno pomislijo na istoimenski asteroid, zelo majhna skupina navdušenih geografov pa ve, da je na Japonskem majhna prefektura Okayama, ki nosi to ime. Toda skoraj vsak Nemec, ki ga vprašate, ime poveže s križarsko linijo AIDA Cruises in njenimi potniškimi ladjami, ki nosijo ime podjetja. Ta stopnja prepoznavnosti imena je še toliko bolj opazna, če upoštevamo, da se je linija za križarjenja, ustanovljena leta 1999 kot Seetours International, šele leta 2004 preimenovala v AIDA Cruises. Od takrat je vodilno podjetje na nemškem trgu križarjenj spisalo zgodbo o uspehu, ki mu jo zavida vsa industrija.
Impresivne številke
Leta 2012 se je 632.719 dopustnikov odpravilo na potovanje z eno od desetih ladij AIDA. To je približno polovica vseh Nemcev, ki so se v istem letu odpravili na čezoceansko križarjenje. Da bi zadostil velikemu povpraševanju, je organizator križarjenj s sedežem v Rostocku med letoma 2007 in 2013 vsako leto v uporabo poslal novo ladjo, ki so bile vse zgrajene v ladjedelnici Meyer v Papenburgu. Flota ima trenutno skupno zmogljivost 18.636 ležišč. Vendar to še zdaleč ni konec zgodbe. Avgusta 2011 je družba AIDA Cruises sporočila, da je naročila še dve novogradnji, ki naj bi začeli obratovati leta 2015 in 2016. Ladji bo izdelalo podjetje Mitsubishi Heavy Industries na Japonskem in bosta s 300 metri dolžine, 37,6 metra širine in 125.000 BT (bruto tonaža) bistveno večji od vseh drugih ladij v floti Kussmund. Za primerjavo: AIDAbella, ki smo jo obiskali, meri 69.203 BT.
Paket križarjenja all-inclusive
Velikost ni vse. Ljudje, ki preživljajo počitnice na križarkah, se želijo zabavati tudi, ko niso v pristaniščih. Vse ladje AIDA se zelo trudijo, da bi zagotovile vsestransko počitniško izkušnjo. Gostje na ladji AIDAbella so na primer razvajeni s kulinaričnimi užitki v sedmih restavracijah in enajstih barih. Ogromna sončna paluba s številnimi bazeni vabi k sprostitvi, prav tako kot široka ponudba wellness spa tretmajev. Ljubitelji športa lahko uživajo v vadbi v telovadnici, na tekaški stezi ali z udeležbo na enem od več kot 30 različnih fitnes tečajev. Življenje na ladji popestrijo knjižnica na krovu, igralnica in kino. Mladi gostje se lahko igrajo in zabavajo v otroškem klubu. Nočne predstave in glasbeni dogodki ponujajo prvovrstno zabavo. Nekaj je gotovo: potnikom ne bo dolgčas.
Tehnična oprema na krovu
Da počitniška zabava ne bi bila pokvarjena, morajo stroji in oprema na plovilu ves čas delovati brezhibno. Enako velja za hidravlične sisteme in cevi, ki so med drugim nameščeni v ladijskem kompaktorju za smeti, loputah in strojnici. Jan Miesenburg, tehnični nadzornik družbe AIDA Cruises, je odgovoren za nemoteno delovanje. Miesenburga smo obiskali na ladji AIDAbella. Ko gremo skozi varnostni pregled, nas sprejme na krov ladje, da bi opravili intervju za ta članek. Njegova glavna prednostna naloga pri intervjuju je hitrost. Hitro moramo končati, saj bo AIDAbella že čez nekaj ur dvignila sidro za križarjenje po Baltskem morju, Miesenburg pa ima veliko dela, preden se vrvi v pristanišču odvežejo.
Vzdrževanje zagotavlja varnost
V intervjuju takoj postane jasno, da sta varnost in razpoložljivost sistema za družbo AIDA Cruises najpomembnejši prioriteti, zato tehnični nadzornik zelo resno upošteva intervale zamenjave, določene v nemškem predpisu o varnosti pri delu BGR 237 za sklope hidravličnih cevi. “Vse cevi v celoti zamenjamo v vsaki drugi fazi vzdrževanja v ladjedelnici – to je vsakih šest let – razen seveda, če opazimo prezgodnjo obrabo,” pravi Jan Miesenburg.
Od leta 2008 je AIDA Cruises večkrat uporabila izdelke in storitve družbe HANSA-FLEX AG. X- kode in novi portal za stranke my.HANSA-FLEX so bili za AIDA še posebej koristni. “Zdaj ima vsaka cev – in teh je na ladji veliko, veliko – X-kod. To nam bo v prihodnosti prihranilo dolgočasno merjenje cevovodov. Portal za stranke mi omogoča tudi pregled nad vsemi cevmi, ki so vgrajene v posamezna plovila. Tako je veliko lažje vnaprej načrtovati in izvajati vzdrževalne intervale,” pojasnjuje tehnični direktor.
Na portalu za stranke imam pregled nad vsemi cevmi, ki so nameščene na posameznih ladjah. To je ogromno za načrtovanje in izvajanje intervalov vzdrževanja s predvidevanjem!
Jan Miesenburg
Tehnični nadzornik AIDA Cruises
Zanesljiv partner
Drugi razlog za sodelovanje s podjetjem HANSA-FLEX je globalna razpoložljivost. Skoraj v vsakem pristanišču, kjer pristanejo ladje flote AIDA, najdejo podružnico dobavitelja sistemov za hidravliko. “Tako imamo v primeru dvoma vedno hiter dostop do rezervnih delov,” pravi Miesenburg. Vendar ima še en razlog za poslovanje s podjetjem HANSA-FLEX. “Predvsem morajo biti naši dobavitelji prilagodljivi in se hitro odzivati, saj je popravila in dobave pogosto mogoče opraviti le, ko so ladje v pristanišču, in to je včasih le kratek čas. Čas v pristanišču lahko pade tudi na konec tedna. V tem pogledu imamo s podjetjem HANSA-FLEX vedno dobre izkušnje,” pravi uslužbenec podjetja AIDA. Te izjave Volkerju Hansenu narišejo nasmeh na obraz. Hansen je vodja podružnice HANSA-FLEX v Rostocku. Koordinira vse zunanje operacije, ki izvirajo iz Rostocka. Cevne linije, ki jih potrebuje AIDA, se sestavijo v lokalnih podružnicah in dostavijo neposredno na ladjo. Cevne sklope, ki jih je odobril Germanischer Lloyd, izdelujejo zaposleni v specializirani tovarni cevi HANSA-FLEX v Hamburgu. Od tam jih pošljejo neposredno na delovno mesto.
Le 20 minut po vkrcanju zapustimo ladjo in z bridkim pogledom opazujemo turiste, ki se veselo vkrcavajo na ladjo AIDAbella. Tudi mi se želimo odpraviti na križarjenje. Vendar ne danes. Toda naše naslednje počitnice niso več daleč.
Izvedite več
- 12.03.2024
Zaženejo se ne glede na vreme
Moški in ženske nemške pomorske službe za iskanje in reševanje (DGzRS) se v nujnih primerih znajdejo dobrih 2.000-krat na leto. Odpravijo se na morje, da bi pomagali ljudem v stiski. Dan in noč, veter in vreme, poletje in zima .Izvedite več - 12.03.2024
Poljubljanje valov
V centru za križarjenja v Warnemündeju vlada živahen vrvež. Družine, pari in potovalne skupine vseh starosti v pričakovanju vlečejo kovčke za seboj in s pogledi v pričakovanju opazujejo ladjo za križarjenje AIDAbella.Izvedite več