HANSA-FLEX je partner družbe Stadler Deutschland GmbH pri vgradnji klimatskih naprav v prve klimatizirane vlake S-Bahn za regijo Berlin/Brandenburg.
12.03.2024
Prvi klimatizirani vlaki s-bahn v Berlinu
Družba HANSA-FLEX AG in proizvajalec železniških vozil Stadler Deutschland GmbH sodelujeta že približno 20 let. Podjetji sta zdaj uspešno okrepili sodelovanje z integracijo klimatskega sistema za novo berlinsko primestno železnico.
Družbi HANSA-FLEX in Stadler že dolgo sodelujeta. Podjetji HANSA-FLEX in Stadler sta na primer med drugim že razvili cevni sklop iz nerjavečega jekla za pnevmatski zavorni sistem v spodnjem delu železniških vozil. “To monterjem pri podjetju Stadler prihrani ogromno časa, saj jim ni treba pritrjevati vsake cevi posebej. Ta sklop je zdaj vgrajen v skoraj vsakem projektu, družba HANSA-FLEX pa jih vsako leto dobavi več sto,” poroča Paul Sielaff, področni vodja prodaje v Berlinu in Brandenburgu pri družbi HANSA-FLEX. Pogodba za novo berlinsko primestno železnico je predstavljala poseben izziv, saj je bilo treba prvič v zgodovini klimatizirati potniške oddelke. To se morda sliši precej preprosto, vendar je bil to v resnici zapleten izziv.
Posebej zapleteni cevovodi
Predori v Berlinu so precej nizki, zato je na strehe železniških vozil težko namestiti klimatske naprave. Stadler je zato zasnoval deljeni klimatski sistem, ki je kompaktno vgrajen v vozilo in pod njim. “To pomeni zelo zapletene cevi za hladilno sredstvo z majhnimi polmeri krivljenja, ki potekajo delno pod tlemi in delno v notranjem stropu, tako da je vse skupaj čim manj opazno,” pojasnjuje Nicklas Meyer, tehnični vodja projekta berlinske primestne železnice pri družbi Stadler. Ker je podjetje HANSA-FLEX poznalo Stadlerjeva železniška vozila, je bil ponudnik sistema angažiran, da bi spremljal nov projekt od zasnove do začetka obratovanja. Naloga ni bila le dobava ustreznih sestavnih delov, temveč tudi montaža cevovodov, njihovo testiranje v skladu s strogimi smernicami družbe Deutsche Bahn in končno polnjenje. Tehnologija klimatizacije je bila za podjetje HANSA-FLEX prej neznano področje. “Te naloge smo se lotili z velikim spoštovanjem, vendar sem vedel, da se lahko zanesem na naše strokovnjake HANSA-FLEX, zato sem se je lahko lotil s popolnim zaupanjem,” se spominja Sielaff.
Zaradi dobrega sodelovanja na področju pnevmatike je bila naša želja za ta projekt pridobiti kompetentnega partnerja, kot je HANSA-FLEX. Cenimo pripravljenost, s katero se podjetje HANSA-FLEX odziva na zahteve strank.
Nicklas Meyer
Tehnični vodja projekta Stadler
Tehnologija klimatizacije zahteva posebno strokovno znanje
Cevovod hladilnega sredstva sestavljajo bakreni cevovodi, ki jih je treba spajkati na kraju samem v vozilu. “Dobava cevovodov iz Dresdna Weixdorfa ni bila nobena težava,” pravi Sielaff in dodaja: “Vendar ni vsak monter usposobljen za spajkanje na vlaku. Zaradi zelo visokih zahtev glede neprepustnosti so za montažo potrebni posebej usposobljeni ljudje.” Andreas Fano (operativni vodja v Berlinu) in Paul Sielaff sta zato sestavila ekipo tehnikov za to zahtevno nalogo in jim zagotovila potrebno usposabljanje. Klimatska tehnologija v tej obliki je za podjetje HANSA-FLEX pomenila novost, Paul Sielaff in ekipa v podružnici v Hennigsdorfu pa so to nalogo pozdravili. “Del naše podjetniške filozofije je, da se kot sistemski partner osredotočamo na potrebe naših strank. In če to pomeni, da za dobro in dolgoletno stranko, kot je Stadler, iz nič ustvarimo novo poslovno enoto, potem to tudi storimo,” poudarja Sielaff. Družba Stadler v Nemčiji ceni takšen pristop: “Zaradi našega pozitivnega sodelovanja na področju pnevmatike nam je bilo pomembno, da smo za ta projekt pridobili kompetentnega partnerja, kot je HANSA-FLEX. Cenimo zavzetost, s katero se podjetje HANSA-FLEX odziva na zahteve strank,” pojasnjuje Nicklas Meyer.
Razširitev strokovnega znanja o klimatizaciji
Ker je bilo treba delo opraviti neposredno na vozilih, je bilo v Stadlerjevem obratu redno prisotnih 14 monterjev sistema HANSA-FLEX. Izjemen dosežek, če upoštevamo, da je bilo vse razvito znotraj podružnice. Paul Sielaff in Nicklas Meyer potrjujeta odlično sodelovanje in usklajevanje med sodelavci. Šest let po prvem razpisu se projekt počasi zaključuje. Podjetje HANSA-FLEX je od razvoja do končnega vozila spremljalo izdelavo skupno 85 štirivagonskih in 21 dvovagonskih primestnih vlakov. Novo pridobljeno strokovno znanje bo seveda ostalo v podjetju. Trenutno podjetje HANSA-FLEX vzpostavlja posebno ekipo za klimatizacijo, ki bo odslej lahko skrbela tudi za klimatske sisteme za druge stranke, od začetnega svetovanja do končne namestitve. Skupaj s podjetjem Stadler podjetje HANSA-FLEX že pripravlja nadaljnje okolju prijazne rešitve za prihodnje projekte.
.
Izvedite več
- 12.03.2024
Najmočnejši industrijski pihalnik na svetu
Aerzener Maschinenfabrik proizvaja trenutno najmočnejše prostorninsko puhalo na svetu. Power enote Willmann zagotavljajo nemoteno delovanje puhal – tudi v eksplozivnih okoljskih pogojih.Izvedite več - 12.03.2024
Neprekinjeno delovanje
Prizorišče je kamnolom v deželi Saška-Anhalt: vagon za vagonom počasi vozi tovorni vlak pod bencinsko črpalko. V vagonih se polnijo nasipni materiali, kot so pesek, gramoz ali gramozna zrna. Na prvi pogled je videti kot običajen tovorni vlak, v resnici pa predstavlja zelo poseben tehnološki dosežek: samopraznilni tovorni vlak družbe Havelländische Eisenbahn AG (HVLE). Transportni…Izvedite več - 12.03.2024
Pritisk namesto rotacije
Sistem proizvajalca strojev za gradnjo tirov7 odpravlja pomanjkljivosti običajnih strojev za vzdrževanje tirov in tirne grede s popolnoma hidravličnim pogonom. HANSA-FLEX kot sistemski partner ni dobavil le vseh hidravličnih cevi.Izvedite več