Že po nekaj sto metrih se zaobljubim, da se bom začel več gibati. Težko diham. Morda je to posledica kombinezona in škornjev Wellington, ki jih nosim, da ne omenjam zračnega paketa, ki ga imam s seboj. Toda bodimo iskreni. Enostavno nisem sposoben. Pogled na moje sopotnike to potrdi – v šibki svetlobi so vsi videti veliko bolj sveži, kot se počutim jaz. In tudi morajo biti, saj jim delo pod zemljo prinaša vsakdanji kruh. Smo 60 metrov pod zemljo v štoli Wismut, projektu podjetja Wismut GmbH.
12.03.2024
Rudarska dejavnost
Že po nekaj sto metrih se zaobljubim, da se bom začel več gibati. Težko diham. Morda je to posledica kombinezona in škornjev Wellington, ki jih nosim, da ne omenjam zračnega paketa, ki ga imam s seboj. Toda bodimo iskreni. Enostavno nisem sposoben. Pogled na moje sopotnike to potrdi – v šibki svetlobi so vsi videti veliko bolj sveži, kot se počutim jaz. In tudi morajo biti, saj jim delo pod zemljo prinaša vsakdanji kruh. Smo 60 metrov pod zemljo v štoli Wismut, projektu podjetja Wismut GmbH.
Do leta 1990 je bila sovjetsko-nemška delniška družba Wismut četrta največja proizvajalka urana na svetu. Po ponovni združitvi Nemčije leta 1991 je postala družba Wismut GmbH, ki je v lasti zvezne vlade in je odgovorna za sanacijo nekdanjih rudarskih območij ter obnovo zdravega okolja za ljudi in naravo. Primeri nalog čiščenja vključujejo zagotavljanje varnosti rudniških delovišč in njihovo poplavljanje, čiščenje vode, razstavljanje in rušenje onesnaženih struktur in stavb ter sanacijo rudniških odlagališč. Ta obsežna splošna naloga je razdeljena na več kot 1 000 posameznih projektov, med katerimi je tudi povezovalna štola med rudnikom Tiefer Elbstolln in rudnikom Dresden-Gittersee – znana kot štola Wismut.
Ta projekt se je prvič začel decembra 2005. Julija 2003 se je med poplavljanjem rudniških polj Dresden-Gittersee/Bannewitz in Heidenschanze na več mestih v kraju Freital-Potschappel pojavila voda. Poplavljanje je bilo ustavljeno, gladina vode pa znižana. Preiskave, ki so sledile, so pokazale, da je treba za zagotovitev trajnega varnega odvajanja poplavne vode speljati štolo Wismut kot povezavo z rudniškega polja do Tiefer Elbstolln. Poplavna voda bo skozi to štoro odtekala z rudniških polj v Tiefer Elbstolln in od tam v reko Labo. Ta rešitev bo trajno ohranjala poplavno vodo na ravni, ki ni kritična.
Štola Wismut se je začela graditi leta 2007. Januarja 2008 je bila 370 metrov dolga dostopna rampa že v celoti speljana. Štiri leta pozneje je štola po 1.910 metrih proti zahodu prebila v Tiefer Elbstolln. Pogon naprej še 1.000 metrov proti vzhodu do rudniškega polja Dresden-Gittersee/Bannewitz bo končan v drugi polovici leta 2014.
Naša pot v globino štirne Wismut vodi po rampi. Ta je dovolj široka, da jo lahko uporablja smetarsko vozilo, ki na površje prevaža jalovino. S 16-odstotnim naklonom me noge skoraj same od sebe odnesejo po klancu navzdol. Ko sem v štoli, me presenetijo njene razsežnosti. Profil štole je velik 3,5 krat 3,5 metra in je dovolj širok, da se vozila, ki se uporabljajo, lahko peljejo drug mimo drugega. Najprej se odpravimo nekaj sto metrov proti vzhodu in sledimo tirnicam, po katerih vagoni (t. i. “kadi”) prevažajo kamnino do naprave za dviganje in nagibanje.
“Ta naprava je bila zasnovana po meri,” je povedal vodja projekta Volkmar Lachmann. Kad, napolnjena s 300 do 400 kilogrami kamnine, se zapelje na ploščad. To nato dvignejo trije hidravlični cilindri. Dva dodatna cilindra nagneta kad, da se vsebina raztovori v sosednji smetarski tovornjak. Poleg teh dveh strojev se v štoli Wismut uporabljata še predorski vrtalnik in bočni nakladalnik z verižnim pogonom.
Leta 1998 sta Wismut GmbH in HANSA-FLEX sklenila okvirni sporazum, ki se je od takrat nenehno podaljševal in deloma razširil. Bližnje podružnice oskrbujejo podjetje Wismut z rezervnimi cevmi za njegove številne različne projekte. Za nujne primere so na voljo mobilna vozila za hitre hidravlične storitve.
Podružnica družbe HANSA-FLEX v Heidenau izpolnjuje vse potrebe, ki se pojavljajo pri delu na štoli Wismut. “Ponujamo široko paleto izdelkov, od predizdelanih cevovodov do industrijskih cevi in storitev od mobilne hitre hidravlične službe do popravil cilindrov,” je povzel terenski prodajni tehnik družbe HANSA-FLEX Jürgen Rüger. Pogosto se zgodi, da mora kupec prejeti naročilo rezervnih delov že naslednje jutro. “Veseli smo, da smo našli ponudnika storitev, ki se hitro odzove, ko potrebujemo pomoč. To je pomembno, saj delamo po natrpanem urniku in si ne moremo privoščiti izpadov. Dejstvo, da lahko podjetje HANSA-FLEX za nas tudi popravlja jeklenke, je dodaten plus,” je pohvalil sodelovanje Volkmar Lachmann.
Po ogledu se vrnemo na površje. 16-odstotni naklon je vsekakor naporen za noge. Obisk je bil naporen in zanimiv, vsekakor pa sem zaradi njega še bolj spoštoval rudarje. Veliko sreče!
Izvedite več
- 12.03.2024
Priprava na napad v podzemlju
Vrtalna glava z 58 vrtljivimi rezalniki si utira pot skozi goro. Stroj za vrtanje predora, ki ga poganja 5 500 KM, vrtlje v gnajs in počasi, a vztrajno vodi osnovni predor Gotthard skozi goro. Pionirski dosežek 21. stoletja, ki odpira nove možnosti za železniški promet skozi Alpe.Izvedite več - 10.03.2024
60 let družbe HANSA-FLEX
Bremenski poslovnež Joachim Armerding je pred 60 leti v garaži svoje hiše v bližini Bremna ustanovil podjetje HANSA-FLEX. Njegov poslovni koncept je bil pravočasen, njegov moto pa tako preprost kot genialen: izpolnite želje svojih strank hitreje, fleksibilno in popolneje kot vsi vaši konkurenti ter nikoli ne pozabite na človeško plat in veselje do svojega dela.…Izvedite več - 12.03.2024
Vrtanje namesto kopanja
Če je treba kable položiti pod ceste, reke in železniške proge na hiter, stroškovno učinkovit in okolju prijazen način, so horizontalne vrtalne naprave zelo koristne. Te uporabljajo usmerjeno vrtanje in omogočajo polaganje plinovodnih in vodovodnih cevi, električnih in telekomunikacijskih kablov ter cevi za daljinsko ogrevanje pod zemljo, ne da bi bilo treba z bagrom dodatno…Izvedite več